cropped-laatste.png
Inhoud

Wanneer ben je begonnen?

Wat maakt ondernemen leuk?

Wat is de kracht van jouw tuincentrum?

Waarom is jouw GroenRijk dé groenspecialist?

Wat wil je meegeven?

Interview met Eemsdelta

30 jaar GroenRijk hebben we met zijn allen bereikt. Sommige zijn zelfs al meer dan 75 jaar dé groenspecialist. Ieder tuincentrum heeft zijn eigen verhaal. En daarom heeft ieder tuincentrum haar eigen interview. Lees hier het verhaal van GroenRijk Eemsdelta.

Wanneer ben je begonnen als tuincentrum-ondernemer? En sinds wanneer ben je als GroenRijk tuincentrum bekend?

“Vanaf 1992, na 6 jaar als medewerker in dienst te zijn geweest bij tuincentrum “de Tuinier”, werd André ondernemer op de toenmalige locatie in Delfzijl. Emma verruilde in 2006 het onderwijs voor het ondernemerschap. In 2023 vieren wij op de huidige locatie op het Woonplein in Appingedam als GroenRijk Eemsdelta ons 25-jarig jubileum.”

 

Wat maakt het ondernemen bij een tuincentrum zo leuk?

“De combinatie van de uitdaging om klanten blij te maken en de steeds wisselende handel en seizoenen maakt het ondernemen altijd enerverend! Daarnaast geeft niet alleen het bieden van een goede werkplek aan onze medewerkers maar ook het zicht hebben op ieder mens die een plek in onze maatschappij verdient, zoals mensen met afstand tot de arbeidsmarkt voldoening in ons dagelijks leven.”

 

Wat is de kracht van jouw tuincentrum?

“Wij zetten ons dagelijks in om klanten te zien en te horen. Dat betekent dat we graag een stap extra zetten en niet alleen klantvriendelijk willen zijn maar ons op onze klanten willen richten. Mede door vakbekwame medewerkers en een eerlijk advies proberen wij altijd de klant te ontzorgen.”

 

Waarom is jouw GroenRijk dé groenspecialist?

“Wij kiezen voor de beste handel van gekwalificeerde kwekers en kunnen daardoor kwaliteit waarborgen. Uniek is dat ons team onder andere uit medewerkers bestaat die nog echte groenkennis hebben.”

 

Wat zou je de lezer graag mee willen geven?

Wij willen graag de “local hero” zijn als het gaat om kwaliteit en vakkennis en tegelijk zijn we met plezier de “buurtsuper” waar de klant zich gezien en dus thuis voelt!